Thursday 6 July 2017

JAM G-SHOCK ORIGINAL DW6900 CUSTOM? APE ITU? BACA INI YE.


Dalam banyak-banyak model jam g-shock, model DW6900 antara model yang banyak peminat jam custom kan. Mereka menukar BAZEL & BAND dengan color yang mereka minat. Ada juga yang lebih ADVANCE dengan menukar "faceplate" atau buat back light dengan tema yang mereka minat. Jam tetap original, cuma ia telah di custom atau di tukar color mereka minat. Gambar di atas salah satu contoh custom.

Saya antara peminat jam custom dulu. Suka sgt untuk tukar-tukar color jam. Saya hanya minat tukar BAZEL & BAND sahaja. Tidak minat untuk custom jam lebih lebih. Antara sebab kenapa model DW6900 mudah untuk di custom adalah kerana mudah untuk dapat kan BAZEL & BAND berbanding dengan model-model lain.

Tapi hari ini, model-model seperti FROGMAN, RANGEMAN dan MUDMAN sudah menjadi mangsa CUSTOM ini. Maka, tidak hairan lah jika kita boleh melihat color yang pelik-pelik untuk model-model high leve ini.

Hari ini, trend bg peminat DW6900 menukar B&B dengan color JELLY. Color jelly adalah color yang transparent di mana kita boleh nampak kedalam tali dan muka jam itu. Ade yang minat, ada juga yang tidak minat jelly. Masing-masing ade pilihan.


Gambar di bawah adalah contoh-contoh COLOR yang saya pernah buat..semua nya telah saya jual! :-)






















































No comments:

Post a Comment