Monday 8 May 2017

5 KELEBIHAN MEMAKAI G-SHOCK ORIGINAL YANG PERLU ANDA TAHU


 Antara kelebihan yang anda dapat apabila anda memilih untuk memakai g-shock ORIGINAL adalah...

1. Anda tidak lagi risau tentang AIR atau AIR HUJAN. Ini kerana g-shock ORIGINAL memang di jamin tahan air dan ia boleh di bawa berenang atau menyelam sedalam 200 meter kedalaman laut. 

2. Jam g-shock tahan lasak dan tahan dengan hentakan yang kuat. Seandai nya jam g-shock jaruh dari tingkat 11 dari atas bangaunan, ia seolah-soalah tiada apa yang berlaku pada jam itu. Sebab ia di bina dengan TEKNOLOGI SHOCK RESISTANT. Jam copy atau fake tiada teknologi ini. Sebab itu, jam copy ni..jika jatuh dari tempat tinggi..ia mudah untuk rosak.

3. Pelaburan yang terbaik. Ade sesetangah model jam g-shock menjadi buruan peminat jam di sebab kan banyak faktor. Ade di sebab kan oleh faktor ARTIS PUJAAN mereka pakai...ade di sebab kan LIMITED EDITION..ade juga di sebab kan COLOR YANG CANTIK. Dan banyak lagi sebab. Kerana faktor2 ini, jam-jam tersebut biasanya NAIK HARGA..3 kali ganda dari harga asal! 

4. JAMINAN oleh CASIO. Ya..semua g-shock original mesti di beri jaminan selama 1 tahun minimum. Ade kedai yang BERANI memberi jaminan selama 2 atau 3 tahun. Mereka berani kerana mereka yakin akan kemampuan jam ini. 

5. Banyak color dan banyak model. Jika nk di hitung, memang sangat banyak model keluaran g-shock di pasaran. Boleh di katakan, setiap 1 bulan, mesti ada 2 model baru akan di keluaran oleh CASIO. Sebab itu kita boleh tengok para pengumpul jam boleh mengumpul sampai beribu model jam!


SEBENARNYA BANYAK LAGI..TAPI X LARAT LA NK TULIS PANJANG2..HEHE :-)

APE2 PUN...TAHNIAH JIKA ANDA BERJAYA MEMILIKI JAM G-SHOCK!





10 comments:

  1. yeayyy.. g shock the best.. aku pernah eksiden moto bersama g shock... tali calar sikit je, enjin cermin n lain2 berfungsi dengan cemerlang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. cermin xcalar ke ms jatuh motor tu

      Delete
    2. Susah nak calar sebab bentuk g-shock ia ade protection. tetapi mungkin boleh calar jika ade benda tajam menusuk ke cermin jam.

      Delete
  2. Knape di fb ada bnyk auction original gshock yg harga kdg2 jauh lebih murah dr pasaran? Adakah ianya benar2 original?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kisah nya mcm ni bos. Dulu..saya beli jam tahun 2011..masa tu harga jam murah je. Skrg..2017..harga dah naik. Katakan dulu beli model DW6900NB-3 hanya rm300 sahaja. Hari ini..harga pasaran dalam RM700 mcm tu jika NOS. Jadi..saya lellong dengan harga bermula rm300..still x rugi ..:-)

      Lagi satu tujuan SELLER masuk lelaong adalah untuk "PERKENAL" dirinya untuk di gelar TRUSTED SELLER. Itu salah satu teknik. Awal2 rugi skit tak pe..janji di beri kepercayaam oleh peminat jam :-)

      adakah soalan ini terjawab? :-)

      Delete
    2. Untuk auction ni risiko seller samada untung atau rugi, jam tetap original, kalau orang yg bid xramai pun boleh jadi penyebab dpt harga rendah,

      Delete
  3. Dekat mne nk cari jam ori yg boleh beli dgn harga borong , sbb terase nk jd seller kecil2 dpt mula dgn 2 3 pasang pun ok mne tahu kan rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bro beli dulu satu jam..pastu try jual dulu..dalam masa sama..bro fahami dan kenali jam-jam g-shock. InsyaAllah..mudah nk jual :-)

      Delete
  4. yg sy tahu..klau model gshock yg pakai cermin mineral glass...ia lasak tapi bukan anti-calar....tapi model gshock yg high end..(mahal)...pakai Sphere glass yg anti-calar dan juga lasak...

    ReplyDelete