Sunday 12 November 2017

Model DW-6900 : Button ADJUST Tenggelam..Jam Saya Rosak Ke ? Baca Info Ini.


ADAKAH JAM SAYA ROSAK?
=======================

Saya seringkali akan menerima pertanyaan sepeti di atas dari customer yang baru menerima jam model DW-6900 yang di beli. Ini soalan yang sangat kerap di tanya. Ia berkaitan dengan button atas kanan atau button "ADJUST". Button itu memang akan ke dalam sedikit atau tenggelam. Semua model jam g-shock DW-6900 pasti akan datang dengan BUTTON ADJUST TENGGELAM. Jadi, jangan pelik ye. Ia bukan rosak. 

Sebenarnya, ia adalah untuk tujuan keselamatan kerana BUTTON ADJUST itu sangat sensitif kerana ia adalah punca untuk setting apa-apa yang ada dalam jam tu.

Kenapa ia tenggelam? Saya masih ade peluang untuk bertanya kepada KIKUO IBE lagi :-)

"Bang, macam mana saya nk tahu jam saya itu model DW-6900? " Tanya lagi.

Mudah je. Pusing jam. Tengok di belakang jam pada BACK CASE yang besi itu. Cari tulisan " DW-6900 " di situ. Jika ade, maknanya model itu adalah model DW-6900. 

Lag satu, semua model DW-6900 tak akan ade AUTO LIGHT!

Di bawah adalah contoh model-model DW-6900...











-------------------------------------------------------------------------------

Nak tengok LATEST MODEL G-SHOCK?


Klik link di bawah!

---------------------------------------------------------------------------------

11 comments: