Tuesday 24 July 2018

G-Shock Rangeman GW-9400 : Model ini hanya wujud made in thailand sahaja? Adakah ia ORIGINAL?


Rangeman GW-9400 atau juga di kenali dengan panggilan "KUCING HUTAN" di kalangan peminat g-shock tempatan adalah sebuah model TERBAIK yang pernah di keluar kan oleh Casio. Model ini mula di keluar kan pada tahun 2013 dengan 2 model asas iaitu GW-9400-1 dan GW-9400-3. Selepas itu, banyak color yang telah di update oleh casio termasuk model-model yang LIMITED EDITION. Semua nya melebihi 10 model.

Semua model rangeman GW-9400 adalah mempunyai fungsi yang sama walau pun berbeza warna dan keluaran. 

Untuk pengetahuan anda semua, semua model rangeman GW-9400 adalah semua nya di buat di kilang THAILAND. Maka, di belakang jam ia akan di tulis MADE IN THAILAND atau CASED IN THAILAND. Setakat hari ini, belum ada lagi model rangeman gw-9400 di buat di kilang JAPAN. 



Berbeza dengan model baru rangeman 2018 iaitu model GPR-1000 di mana model ini 100% di buat di kilang JAPAN dan ia adalah MADE IN JAPAN. Harga pun sangat berbeza. 

No comments:

Post a Comment