Saturday 5 August 2017

AUTO LIGHT : PENTING ATAU TIDAK? BACA SETERUNYA.


Ramai juga yang bertanya tentang AUTO LIGHT pada jam g-shock. Ramai juga yang tidak tahu apa itu AUTO LIGHT. Saya telah terang kan di post yang lain tentang apa itu auto light. Anda boleh check posting saya sebelum ini.
 
Di sini, ada satu pertanyaan tentang AUTO LIGHT ini. Soalan yang berbunyi :

ADAKAH PENTING SEBUAH JAM G-SHOCK ITU MEMPUNYAI AUTO LIGHT?
SEJAUH MANA PENGGUNAAN AUTO LIGHT DALAM KEHIDUPAN KITA?

Saya sebagai pengguna dan penjual g-shock secara langsung terlibat dalam penggunaan fungsi auto light ini. Ada jam yang saya pakai mempunyai fungsi auto light. Ada jam yang saya pakai tidak ade fungsi auto light. Secara peribadi saya rasa, auto light ini TIDAK LAH SEPETING fungsi yang lain. Ia hanya fungsi tambahan yang baik. Tapi ia tidak lah penting.

Untuk makluman anda, dalam 1 bulan saya memakai jam yang ade fungsi auto light, saya rasa hanya 5% sahaja masa yang saya guna untuk fungsi auto light ini. Mungkin sebab saya bekerja di waktu siang dan tidak selalu guna fungsi ini. Mungkin mereka yang bekerja di malam hari..di dalam gelap..sentiasa memerlukan WAKTU untuk kerja nya..pasti MEMERLUKAN FUNGSI AUTO LIGHT ini lebih kerap berbanding yang kerja siang hari sahaja.

Jadi, ia penting atau tidak adalah berdasar kepada WAKTU BILA kita pakai jam itu dan di mana MASA yang kita gunakan jam itu. Jadi, bagi saya, ia tidak lah PENTING sangat dalam hal penggunaan waktu saya.



No comments:

Post a Comment